Stap 3: maak je actie bekend

Met deze tips kun je jouw actie breed bekendmaken. 

Maak je actie bekend

In het Koffiestoppakket vind je een aankondigingsaffiche. Hang je affiche een aantal weken voor de actie op, zodat iedereen weet dat de Koffiestop eraan komt. Nodig mensen uit met een persoonlijke mail, of via jullie nieuwsbrief.

Voer online promotie

Plaats een banner of een artikeltje op de website van je school, vereniging of bedrijf. Of maak een event aan op Facebook.

Informeer regionale pers

Organiseer je een Koffiestop voor je school, vereniging of bedrijf? Met het organiseren van een Koffiestop kunnen jullie ook jullie engagement tonen aan de buitenwereld. Een beetje free publicity is immers altijd mooi meegenomen.

Enkele dagen voor je actie verstuur je een persuitnodiging naar een lokale journalist of plaatselijke correspondent. Als je erin geslaagd bent een journalist te lokken, geef hem dan een persbericht mee waarin je de actie nog eens beschrijft.

Achteraf stuur je een persbericht naar pers die niet aanwezig was, samen met enkele foto’s. Zo haal je misschien alsnog de media.

Enkele tips voor een goed persbericht

  • Kies een aantrekkelijke titel voor je uitnodiging.
  • De eerste paragraaf bevat de vijf W’s: Wie, Wat, Waar, Wanneer en Waarom.
  • Houd het kort en simpel, bij voorkeur niet langer dan 1 A4-pagina. Gebruik geen moeilijke termen of afkortingen.
  • Vermeld duidelijk je contactgegevens. Vermeld bij voorkeur je gsm-nummer. Zorg ervoor dat je je gsm bij je hebt op de dag zelf, zodat je bereikbaar bent.
  • Verstuur je uitnodiging bij voorkeur via e-mail. Zet de tekst van je bijlage ook nog eens in de mail zelf. Zo hebben de journalisten het zeker gelezen.
  • Zet het logo van Broederlijk Delen in je persbericht. 

Sponsoring

Wil je jouw Koffiestop laten sponsoren?